FX uses the scientific method better then JAMA?

Brian W. Tague taguebw at wfu.edu
Mon Dec 11 08:52:30 EST 1995


<U27111 at uicvm.uic.edu> wrote:

>JAMA had published an article this week
>which states that sugar has no effect on the hyper-activity of
>children.
>
 Could such a study (paper) have been funded by the
>sugar industry?
>
>How could the people at JAMA publish such an obvious false premise?
>
>What does this tell us about the process of peer review and
>publication?
>
>And isn't it sad when a cable channel breakfast show can use the
>scientific method better then the publishers of JAMA?



More information about the Bioforum mailing list