GC Poplar buds analysis final thesis (TFE par GC sur les bourgeons de peupliers)

Vincent JADIN vincent.jadin at ping.be
Tue Feb 16 18:36:49 EST 1999

English : Hi !

The research for my final thesis concerns the analysis of poplar bud exudate
by gas chromatography. I would be really interested by any articles,
publications or books about :

A).. Chemicals or biochemicals phenomenon occuring within buds during the
rising of "sleeping" ("dormance" in French) of those buds.

B).. The effect of the physical environement (where the poplar is located),
of deseases (Discosporium populeum.. ), or of other parameters on
the aromatical composition of the exsudates.    jadin.vincent at altavista.net

( vincent.jadin at ping.be )

French : Salut !

Dans le cadre de mon travail de fin d'études, je suis confronté à des
analyses d'exsudats de bourgeons de peuplier par chromatographie gazeuse.
Je suis intéressé par des articles, publications ou livres traitants de :

A).. phénomènes chimiques et/ou biochimiques se produisants au sein des
bourgeons lors de la levée de dormance de ces bourgeons.

B).. influence du milieu physique (où est situé le peuplier), de
certaines maladies (rouille, Discosporium populeum..), ou d'autres facteurs
sur la composition aromatique des exhudats.    jadin.vincent at altavista.net

( vincent.jadin at ping.be )