electroporation with HEK

Deslauriers Benoit deslaub at ERE.UMontreal.CA
Thu Apr 18 05:16:49 EST 1996

I am working with HEK cells, and i have some probleme with the
electroporation. Before i was working with COS cells.  I would like to
have some information on the HEK cell line, like the condition of the
electroporation, the difference with the COS cells, like the volum of the
cells ect...

I see that the HEK  growth much more slower than the COS, maybe i don't
use the good medium.

Now i put polyornithine in my box of cells because the HEK have problem
of fixation.

If some body have experience with HEK ....please send me a e-mail at the
following adress

deslaur at u401.montp.inserm.fr

centre INSERM CNRS d'endocrinologie pharmacologie de Montpellier France

Je recherche des informations sur les cellules HEK.  Car auparavant
j'utilisait les cellules COS pour mes experience d'electroporation .
J'ai remarque que les cellules HEK poussaient beaucoup mois rapidement
que les COS...  Peut etre que je n'utilise pas le bon milieu (DMEM avec
serum de veau fetal GIBCO avec penicilline et streptomycine avec peruvate
a 1 mM)  J'aimerais connaitre le tot de croissancee des HEK

Presentement je traite mes boite avec de la polyornithine avant de mettre
les cellules.  Car sans polyornithine il semble avoir un probleme
d'aderence....  Si il y a des gens qui utilise la polyornithine
j'aimerais savoir qu'elle concentration de polyornithine ils utilisent et
savoir le protocol, comme par exemple le temps d'incubation ect.  Car il
semble que la polyornithine soit toxique pour les cellules

Alors si vous avez des reponse a mes questions, vous pouvez me repondre
par e-mail a l'adresse suivante

deslaur at u401.montp.inserm.fr