Researche on Apical Meristem and leaf differentiation / Recherche info sur Méristème Apical et Différenciation foliaire

davy pladeau davy.PLADEAU at wanadoo.fr
Fri Nov 20 16:21:41 EST 1998

Hello,
I realise a bibliographic study about the subject:
	- Apical meristem and leaf differentiation -
If you are working in link with this subject or know any studies carried
out on it, I would be pleased to get some information, especially on these
thems:
		- Expansin role in leaf initiation.
		- Genetic regulation of leaf differentiation.
		- Role of hormons.
		- (Regulation by diffusible substances).
		- Biophysical mechanisms implied in leaf initiation.
Thanks a lot. Valérie.

Bonjour,
Je réalise un mémoire bibliographique de maîtrise sur le sujet:
	- Méristème Apical et Différenciation Foliaire -
Si vous effectuez des recherches à ce sujet ou que vous connaissez des
études réalisées dans ce domaine, je serai heureuse d'avoir des
informations, et en particulier sur les tèmes suivants:
		- Rôle de l'expansine dans l'initiation foliaire.
		- Régulation génétique de la différenciation foliaire.
		- Rôle hormonal.
		- (Régulation par des molécules diffuses).
		- Mécanismes biophysiques impliqués dans l'initiation foliaire.
Merci beaucoup. Valérie.