RE to VICKI LJONES

lycopersicum lycopersicum.solanum at wanadoo.fr
Tue Nov 24 15:52:41 EST 1998

Hello,

Not you anxious: experimentation tone  is just and the result  is good:
there exists different types of pigments chlorophylls in plant them that
allow the plant to make its win the light to make its photosynthesis:
The chlorophyll Has  ( composition formula: C55 H72 O5 N4 Mg)
and the chlorophyll B ( C55 H70 O6 N4 Mg).
These pigments absorb especially a part of the light whose lengths of wave
(Lambda) are understood in colors Blue - green (lambda= 450 to 500 nm) and
to a lesser degrees  in red colors (lambda= 650 to 700 nm). For the
composition of the light, remind you that the light (clear) is composed of
the different  colors: during of arcs in sky it divides in all these colors.

More red and blue colors favor the photosynthesis.
The red color favors the 'photomorphogènèse' (manufacture of organs as
flowers and fruit).

This is why in greenhouses one installs special lamps  to illuminate plant
them: these lamps illuminate with a red and blue light.
For me, your beans illuminate some blue have to push more rapidly. Then to
illuminate these some red then to illuminate these in clear (light composed
partly blue and red) and to finish green and yellow.

I hope to have helped you a bit. Excuse me if certain term are complicated
but I ignore to what scholastic age corresponds classify them 9th rank).
Excuse me also for lack of English but I write in French and my computer
translates then in English (with some faults unfortunately).

a producer under French greenhouse.

Bonjour,

Ne t'inquiète pas: ton expérimentation  est juste et le résultat  est le
bon:
il existe différents types de pigments chlorophylliens dans les plantes qui
permettent à la plante de faire sa capter la lumière pour faire sa
photosynthèse:
La chlorophylle A  ( formule de composition: C55 H72 O5 N4 Mg)
et la chlorophylle B ( C55 H70 O6 N4 Mg).
Ces pigments absorbent surtout une partie de la lumière dont les longueurs
d'onde (Lambda) sont compris dans les couleurs Bleu-vert (lambda= 450 à 500
nm) et à un moindre degrés  dans les couleurs rouges (lambda= 650 à 700 nm).
Pour la composition de la lumière, rappelles toi que la lumière (clair) est
composée des différentes  couleurs: lors des arcs en ciel elle se divise
dans toutes ces couleurs.

De plus les couleurs bleu et rouge favorisent la photosynthèse.
La couleur rouge favorise la photomorphogènèse (fabrication des organes
comme les fleurs et les fruits).

C'est pourquoi dans les serres on installe des lampes spéciales  pour
éclairer les plantes: ces lampes éclairent avec une lumière bleu et rouge.
Pour moi, tes plants d'haricots éclairer en bleu doivent pousser plus vite.
Ensuite ceux éclairer en rouge puis ceux éclairer en clair (lumière composé
en partie de bleu et de rouge) et pour finir vert et jaune.

J'espère t'avoir aidé un peu. Excuse moi si certain terme sont compliques
mais j'ignore à quel age scolaire correspond les classes 9th grade).
Excuse moi aussi pour les fautes d'anglais mais j'écris en français et mon
ordinateur traduit ensuite en anglais (avec quelques fautes
malheureusement).

un producteur sous serre français.